Kategorier

torsdag 16. april 2015

CAAm2

CAAm2 - Dette er avslutningsoppgaven for modul CAAm2. Vi fortsetter med huset fra CAAm1.


Jeg skal i denne modulen vise at jeg behersker Views i Revit. I tillegg skal jeg vise at jeg behersker dokumentering av modellen i Revit samt utskrift. Jeg skal også kunne evaluere prosjektplanen.

Oppgave: 

Sett opp én Section View, fire Elevation Views (nord, soer, oest, vest, du kan tilpasse evt. eksisterende) og to 3D Views (i Perspective) som viser huset fra to og to sider.

Lage følgende sheets:

  • Én Sheet for hver etasje med romplan og tags
  • Én Sheet for hver etasje med målsetting.
  • Én Sheet med fasader (nor, sør, øst, vest).
  • Én Sheet med snitt gjennom begge etasjene.
  • Én Sheet med Section og Detail View av følgende elementer: Vindu, dør, trapp og tak.
  • Én Sheet med tabeller for dører og vinduer.
  • To Sheets som viser 3D modellen av huset.
  • To Sheets med renderbilder av huset utvendig 

Lage en kopi av RVT filen, og gjør disse endringene: 
Øk etasjehøyden med 300 mm i overetasjen og minsk med 300 mm i underetasjen i kopien. Øk takvinkelen slik at taket blir 5 grader spissere. Øk husets lengde med 1 m. Sjekk hele modellen etter evt. feil etter endringene.


Her er prosjektplanen min: 


Her er det som jeg leverte inn:

















Det er en stor fordel å planlegge oppgavene godt og veldig løye å se forskjell på tiden du har planlagt å bruke og på den tiden du faktisk bruker. På denne oppgaven har jeg faktisk brukt mindre tid enn jeg hadde planlagt. I tidligere oppgaver har jeg opplevd at det dukker som regel opp ting underveis som en ikke hadde forutsett og da bruker jeg lenger tid. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar