Kategorier

torsdag 5. februar 2015

CAVm3

CAVm3

Hva som skal gjøres:
Forberedelse:
- Importer messestanden fra CADHP1 i Max (antall Faces må ikke overskride 250 000)
- Sett på evt. manglende lys og materialer

Utstilling:
- Skift ut utstillingen og sett inn ting fra tidligere oppgaver
- Lag materialer med bilder av tegninger og renderinger du har gjort tidligere, og "heng" dem på veggen
- Du kan også lage materiale med AVI-fil

 Filstørrelse:
- Det er best å importere gjenstander i hver sin Max-fil før du setter sammen scenen
- Sjekk at antall faces ikke er mer enn 10 000 på hver gjenstand
- AVI-en og materialer for plantegninger, bilder osv. skal ha maks oppløsning på 600x800

Animasjon:
- Lag en animasjon på 15 sekunder og 15 fps
- Lag en Preview i 640x480, og rendere i 320x240
- Alle objekter i messestanden, amt kamera skal animeres

Blogg:
- Blogg om hele prosessen



Leksjoner
Hadde problemer med Max  gjennom hele denne leksjonen. Fikk ikke gjort ferdig kannen, da programmet stoppen hver gang filteret skulle fylles.











CAVm3
Trengte ikke og importere messestanden min, da jeg brukte Max når jeg gjorde CADHP1. 


Lys og materialer hadde jeg problemer med - når jeg tok en testrendring ble messestanden svart. Men etter mye prøving og feiling fikk jeg det til. Halverte antall lys og endret størrelsen på lysene.






Da importerte jeg inn husene jeg hadde tegnet tidligere, togbanen og kannen. Og så laget eg materialer med bilder av plantegninger og renderinger jeg hadde gjort tidligere, og hang dem på veggen. Husene gjorde jeg mindre og togbanen ble også mindre siden disse skulle stå på messebordene. 

Animasjonbiten var ganske kjekk, og jeg håper at jeg kan jobbe mere med det og bli bedre.


 Preview:

Animasjon:


https://www.youtube.com/watch?v=pY0_2FCYGBU&feature=youtu.be

Animasjonen brukte 56 timer for å bli ferdig. Så fikk ikke tid å gjøre noen forbedringer når den var ferdig. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar