Kategorier

onsdag 17. september 2014

CADHP1 Dag 1 og 2

Dag 1. 

Starta med å forbrede meg, gå igjennom prosjektplanen og få en oversikt over oppgaven. 
Måtte bruke litt tid å å bli kjent med Autocad igjen. Merket at det var noe som hadde gått i glemmeboken. 

Så begynte jeg med å gjøre klar en template.fil. Tok utgangspunkt i en vi har laget tidligere i studie.

Deretter laget jeg en konseptscene av messestanden.




Her satte eg inn bokser for å lage scenen. Starta med å lage gulvet og veggene, deretter va det og plassere de andre primitivene. 
Jeg hadde litt problemer med å legge bilde av messestanden i bakgrunnen da jeg ikke fikk med hele bildet. 

Tid brukt: 4 timer



Dag 2. 

Så var det tid for modellering. Merket at jeg begynnte å få litt panikk og ikke helt viste hvor jeg skulle begynne.
Fant ut at jeg måtte begynne å modellere di letteste tingene først slik at jeg blir litt varm med å tegne i Autocad igjen. 

Startet med å modellere barbordet. Har et liknende hjemme så gikk ut ifra målene på den. Enkel å grei å tegne. 








Tv`en antok jeg at var er 32".  Så på den var det ikke vanskelig å finne mål.
Enkel og grei modellering.






På blomsterpotten prøvde eg forskjellige metoder.
Den som funket best var å lage en rektangel/firkant bruke Extrude og deretter endre på Taper Angle i properties. 
Dette måtte gjøres to ganger for å få laget hullet i blomsterpotten med Subtract.








Tid brukt: 5 timer















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar