Kategorier

torsdag 25. september 2014

CADHP1 Dag 5 og 6

 Dag 5. 

I dag har eg modellert reklame/brosjyre stativet, arkholder og messebord.


Brosjyre stativ
  1. Først laget jeg en box som da er foten til stativet. 
  2.  Så endret jeg kordinatene slik at jeg kunne tegne linjene oppover. Brukte fillet på linjene og laget de til en polyline. 




3. Så laget eg to rektangler som jeg skulle bruke til å Sweep`e på linjene jeg hadde tegnet. 
Slik ble det :
 


4. Så var det å få laget hullene der brosjyrene skal stå. Laget en box så Solid Subtract - enkelt og greit.








 5. Så laget jeg selve brosjyrene.





 Resultatet.


Messebord





Tid brukt: 4 timer


Dag 6. 

I dag startet jeg med å gå lage attributter til alle modellene. 
Så erstattet jeg primitivene i konseptscenen med mine egne modeller. 
letteset måten var å kopiere og paste as block. 

 Da såg jeg at blomsterpotten og bordet va litt for høyt. Så da gikk eg inn på Block editor og gjorde endringene.


Her ser du endringene på blomsterpotten:


Her er primitivene borte, og erstattet med mine modeller. Mangler forsatt noen småting.


Tid brukt: 4 timer













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar